TEC – åskådarens perspektiv

Postat den

En saftkontrollant och snabbfotingsperspektiv på TEC 100 miles i helgen.

MaraMackan

Det är nog ingen som rör sig i långlöparkretsar som missat att Täby Extreme Challenge, TEC, gick av stapeln under helgen. Eftersom skogarna ser ut som dom gör för tillfället hade arrangörerna valt att dra om banan. Förbi mitt hus. Självklart blev jag glad över det eftersom det skulle innebära att jag kunde hjälpa till lite på mitt eget sätt. Tävlingscentrum i all ära men när man springer långt vill många att det händer lite mer än att man passerar en punkt med folk en gång per mil. Så jag beslutade mig för att koka saft och bjuda på hejarop och något varmt. Eftersom de första timmarna sällan är någon kris så valde jag att vänta med min hejarplats till eftermiddagen och ägnade mig åt att springa några varv med löparna först.

När jag såg att alla hade passerat ut på andra varvet drog jag på mig skorna och sprang…

Visa originalinlägg 522 fler ord

Om Swimrunner

Runner, swimmer, yogi, writer, editior, driver, teacher and foremost SWIMRUNNER.

Lämna en kommentar