Förberedelser inför TEC 100

Postat den

Sjukt spännande att följa Joakims 100 miles resa som börjar på TEC den 18 april. Kommer att stötta och hejja fram honom på sidan av. Intressant läsning för alla 100 miles löpare nya som erfarna.

Barefoot Sweden

clockJag tänkte försöka mig på att skriva  mina förberedelser inför TEC100. Mest för att senare kunna komma ihåg hur det var och vad jag funderade mest på. Det ska bli roligt att jämföra i efterhand med resultatet. Jag skriver med för att jag själv tycker det är lärorikt att läsa om andras förberedelser inför loppet och hämta inspiration därifrån.

Träning
För att ha något att gå efter när jag tränade plockade jag upp ett träningsprogram ifrån boken Relentless Forward Progress av Bryon Powell som även driver siten iRunFar.com. Innan jag anmälde mig till TEC100 så läste jag en hel del om distansen på nätet och i böcker. Jag hade redan klarat av 50 miles och funderade en del på om jag var redo och hur lång tid jag behövde för att ge mig på 100 miles. Efter en del studerande kom jag fram till att det var ett fullt…

Visa originalinlägg 1 780 fler ord

Om Swimrunner

Runner, swimmer, yogi, writer, editior, driver, teacher and foremost SWIMRUNNER.

Ett svar »

  1. BarefootSweden

    Tack Daniel!

    Svara

Lämna en kommentar