RSS Flöde

IM Köpenhamn nr 3175

Stafettdags jajemen. Fick ett desperat meddelande från min gamla radiokompis från Rockharder-tiden. Mattias hade styrt upp ett Ironman lag med företaget han jobbar på. Dock ett sent avhopp på löpdelen föll lotten på mig och det passade kanon, så här i väntan på 2 sept och Ö till Ö. Var inte sen med att svara JAAAAAA.

På söndag smäller det kl 0815 då simmar bästa Anna ut i Amagerlagunen i öresund för 3800 m sim. Sedan står ljudguden Mattias redo för 180 km cykel. Sist men inte minst står jag redo för satsning på personbästa på asfalts marathon. 4 varv på den 10,5 km långa slingan plus moms, kommer bli publikfriande.

Det var över två år sedan jag sprang Sthlmmarathon. Bra chans att persa med andra ord, få ett långpass och få njuta av publiken. Eftersom jag inte fokuserat på distansen nämnvärt.

Jag har ju en tendens att delta i lopp där det inte är så mkt publik, så varför inte? Aros marathon i maj var ju skoj men inte helt återhämtad från TEC spökade, så nu efter en längre jobbperiod blir detta socialt och utmanade.

Nå vad tror ni? 3:40?

Nr 3175 glöm ej

D

Om Swimrunmag

Runner, swimmer, yogi, writer, editior, driver, VD, and a lot more.

Kommentera

