RSS Flöde

Milspåret och funkisvästen

Postat den

20120524-072931.jpg

Var igår utkommenderad av SSIF powersim att delta som funktionär på årets upplaga av Milspåret. Värmeböljan var påtagligare än någonsin och vid 18 tiden lufsade jag och ett litet team ut för att hålla banan ren från störande moment. Träffade en rad löpvänner som skulle delta och peppande ord flög ur min hals. Jag stod ca 700 m från start, så det var lätt att höra startskotten. På andra varvet för 10 km löparna flyttade vi ner positionerna. Då hade jag platsen efter ca 5,4 km. Gastade mer och mer på de glada deltagarna. Steksommaren på djurgården är definitivt här. Sista deltagaren jag noterade småjoggade förbi efter ca 47 min en liten dam i lila milspåret t-shirt. Jag vände ner till målet och virrade runt och fick äntligen gratta en debutant. Mia Coldheart från Crucefied Barbara ursäkta stavningen. Som med sin tävlingsdebut med team Muskeltörerna verkade ha både kraft och ork för en kommande löpkarriär. Kul! Efter lite eftersnack med övriga kända ansikten blev det att mingla genomskogen för att hitta bilen för hemfärd. Vilken känsla det var att se dessa nyvunna löpare debutera. Whow.

Kommentera

