RSS Flöde

TEC 2012: Resume del 1

Postat den

Lunchtid lördag 14 April 2012

Starten gick och med låga förväntningar kassade jag ner för den första passagen. Ett års träning och fokus på just denna tävling kan inget väder i världen få mig att vika ner mig. Första fem milen kändes milt uttryckt tungt. Jag språkade med otaliga medlöpare och humören svajade. Men känslomålet att njuta började sakta lysa starkare. Peter Nilssons frikostighet smittade och när mörkret föll mojnade vinden.

Sprang varv fem och sex och kroppen hade nu fattat galoppen. Magen skötte sig bra. Pannlampan lyste upp skogen och hörselsinnet började jobba. Christer, Mia och Annelie var några som vid varvningen serverade varmenergi. Lyckan med minusgrader i luften att inmundiga något hett, gav löpbenen viktig energi.

Vid 23 tiden dök min vän och pacer Franklin Wood upp. Han hade avverkat en långfest och ett dygn på östersjön. Vilken hjälte! Nåväl vi satte fart mot halvlek och den nödvändiga åttamilsgränsen……

Fortsättning följer…..

Resultat:
Länk: http://www.jogg.se

20120416-182159.jpg

Kommentera

