RSS Flöde

Ultrakärlek i Halmstad under KUL-helg….

Kul helg två söndag. Mkt asfalt.

Vi satte av kl åtta tidig start denna söndag var lite yr vid frukost, men med spännd förväntan över vad denna gråa och dissig söndag skulle mig. Var jag glad och fryntlig över att få dela löppass men över tio av sveriges mest hängivna och prisbelönta ultralöpare. Det är sant. Vilka vi var det får ni gruna på ett tag till. Nå väl start signal skar genom trakten iform av en gökunge som precis insåg att hösten var tillbaka denna varma novembermorgon.

Första 17 km var en mental utmaning på långa platta asflatsvägar gungade truppen fram. Samlat och fint i 6:30 tempo som utlovat. Lördagens mangel i 5:55 fart skulle denna söndag komma långt senare. Staffan stod i givakt vid sveriges största mjölkgård och tillika det minsta mejeriet inom nationen. Vapnö gård. Jag hade fått vänster benet att riktigt tända till efter skavankern från lördagen. Cecilias och Jan-Eriks bad och mitt tillika fot/vadbad i havet. Hade gjort underverk. SÅ MAGISKT.

Hade bullat upp med extra mackor med massa ost och salami på enlige lisses recept och visst piggnade jag till. Tryckte även ner en Vitargo grön i vingel/vätskesystemet. För att öva till skarpt läge. Vi lufsade vidare, grusvägarna ringlade fint och jakthundarnas skalv i fjärran gjorde inramningen fin fin. Runt 27 km korsde vi nissan (älven) och sprang på en trailstig som var helt i min smak.

Hjärnan piggnade till och jag minglade fram i tätten på allvar för första gången denna helg. Emilie Andersen och jag kom i samspråk och simning, löpning och lite allt möjligt. Tempo skiftade efter som kuperingen var på taglig och stigen small på sina ställen. Kroppen var i kanon form. Härligt snart åtta mil gjorda av dessa tio som stod på spel.

Till slut nådde vi city. Jag och Bernt Hedlund girade höger och begav oss efter lite virrande in på Mac D. Inte kul med nödvändigt. Två yngre gossar hade somnat i skyltfönstret och vi två lite små frusna och huttiriga bäljade i oss våra menyer.

Jag byte undertröja och så var det sista 14 km kvar. Jag lyckades med bernts hjälp ånga upp i 6:50 tempo men det var trögt att öka ytterliggare. Maten gjorde fint i magen så pass att fingrarna frös till glasspinnar.

Runt marapasseringen vid båthamnen på sydspetsen, gav jag vit flagg till bernt att öka och han skulle få ånga på för egen motor. Jag bet ihop och vill hur som helst inte vika ner mig innan 45 km och så fick det bli.

Gjorde några extra korta gång pauser mot slutet för att påbörja återhämtningen. Så var minst 96 km denna helg bergade. När jag skriver denna resume är det måndag och jag är hur fräsh som helst. Lite extra hungrig och lite stel i vänster benet men inte värre än i fredags.

KUL-Helg = KÄRLEK till ultralöpning och det gillar jag. Gör du?

Om Swimrunmag

Runner, swimmer, yogi, writer, editior, driver, VD, and a lot more.

Kommentera

