RSS Flöde

Distanssvans?

Distanspass låter stentrist men idag var det en tur bland höstlöven som gällde. Vill få upp lite mängd denna oktober och riktade in mig på en kravlös runda på minst 16 km. Kroppen kändes taggad efter en 36 timmars helvila. Gårdagskväll bestod av rock och ett antal malt så det skulle bli spännande och se ifall den något ojämna nattsömnen skulle spöka.

Rundan: VCD-Skansbron-Årstasidan (kuperat)-Årstabron-Tanto kolonilotterna-Strand-Remimersholme-Långholmen-Södermälarstrand-Slussen-Birka-Viking-Danvikstullsbron (under den)- Vintertullen-VCD.

Innan Remiersholme kvicknade jag till i höstsolen mot mina kinder och jag var full med styrka. Malde på i ca 5:45 tempo utan större bekymmer. Efter kuperade långholmen var jag lite seg efter som det inte var tal om pauser av något slag eller ultrabackar att gå i. Efter slussen hör jag lite klapprande steg bakom mig och ser något i ögonvrån. Tävlingdjävulen tar tag i mig och jag trycker på i 4:20 tempo och njuter av farten, de klapprande steg försvinner då jag matar på och tempoökningen får mig att kvickna till. Bestämmer att vid bommen efter viking in mot kryssningsterminalen får sätta punkt för denna fartökning och jag pustar ut lite och ser ingen bakom mig. Lägger in en nerjogg på ca 2 km i mysfart och längta till mat och dusch. Tack Södermalm;)

Sträcka:18,36 km
Hastighet:10,51 km/h
Tempo:05:43 min/km
Kaloriförbrukning:1556 kcal
Intensitet:14

Om Swimrunmag

Runner, swimmer, yogi, writer, editior, driver, VD, and a lot more.

»

  1. Tack för långloppet idag, det var riktigt vackert och ett fint initiativ! Nästa gång håller förhoppningsvis kroppen hela vägen!

    (foton hittar du på http://springjonas.blogspot.com/2011/11/dagens-halva-langpass-i-bilder.html)

    Svara

Kommentera

