RSS Flöde

Dubbelmåndag….

Dubbelmåndag eller brick by brick…..

1 okt begav jag mig ut på Holaveden ultra 52 km och 900 höjdmeter senare insåg jag att benen inte var med mig till 100 % denna dag. Förresten så var jag där för att njuta och det blev en kombo av att mata på och njuta. Förra veckan inleddes tufft trots denna urladdning med ytterliggare en dubbelmåndag. Holaveden rapport kommer hör på bloggen framöver. Håll ut.

1. Först Runday ca 80 minuters löpning i olika farter och tekniker. Vilket i höst kommer bli en oslagbar start på veckan. Att löpträna med andra då höstmörkret faller in är oslagbart inspirerande, när dessutom trion bakom runday är roliga, smarta och duktiga instruktörer gör det ännu mera utmanande. Jag har haft enorma tvivel inför intervaller i olika former, men när vi är flera är det klart endorfinkittlande och spännande att se. Att mina ben kan under korta stunder flyga fram i 3:07 tempo.

2. Efter lite mat och ombyte, dyker jag ner i poolen för ytterliggare teknik och simträning med vännerna i SSIF Powersim. Nya tränarna från spårvägen och till och med från Australien. Är något nytt, trots att jag nöt på i klubben från 2003. Jag kan simma alla simsätt, men sitter vändningarna? Starterna? Nej. Medleysim kräver koncentration och otaliga timmar nötning av teknik och teknik. Att vi dessutom skrattar åt kalsupar och annat. Är oslagbart. Vi är som ett korplag med olika personligheter. Inspirerande.

Jag är som bekant en mängdmänniska, inte för att jag besatt av att ha mest träningstimmar i alla grafer, men det verka pass min kropp. Eller är jag besatt?

Okej, visst jag skall erkänna att endorfin kickandet har sina positiva och negativa sidor. Min önskan att nå mera kvalité i varje pass jag utför. Fortsätter.

Sökandet efter en bra form inför TEC 2012 och utmaningen 100 miles står högt upp på listan. En ultramentor vore bra, känner du någon?

Nu blir det att samla ihop alla proteiner, kolhydrater och tankar för ikväll blir det att ladda på och låta benen flyta på i Lill-jansskogen och fjärilsarmarna veva på i bassängen….

Hur lägger du upp hösten? Tror du brick-pass ger något?

mvh d

Om Swimrunmag

Runner, swimmer, yogi, writer, editior, driver, VD, and a lot more.

Kommentera

